같이 들을래?

Greatest Love Of All - Whitney Houston(올드팝송 추천 / 팝송 추천 / 노래 추천 / 보컬 추천)

성장을 위한 기록 2021. 4. 19. 22:11
728x90
반응형

 

 

 

 

 

I believe the children are our future

저는 아이들이 우리의 미래라고 믿어요



Teach them well and let them lead the way

잘 가쳐서 아이들이 길을 이끌도록 해야죠



Show them all the beauty they possess inside

아이들이 가진 모든 내면의 아름다움을 보여주세요



Give them a sense of pride to make it easier

그럴려면 아이들이 자존감을 갖도록 해야 해요



Let the children's laughter remind us how we used to be

아이들이의 웃음이 우리들의 어린 날을 떠올릴 수 있게 해야죠



Everybody searching for a hero

영웅을 찾는 모든 이들은,



People need someone to look up to

그런 사람들은 우러러볼 어른들을 필요로 해요



I never found anyone who fulfill my needs

저는 제 요구를 들어주었던 사람들을 아무도 찾지 못했지만요



A lonely place to be

참 있기 외로운 곳이었어요



and So I learned to depend on me

그래서 저는 제 자신을 의지하기로 했죠

 

I decided long ago

오래 전에 결심했어요



Never to walk in anyone's shadows

다른 사람의 그림자 밑에서는 걷지 않기로요



If I fail, if I succeed

내가 실패하든, 성공하든



At least I'll live as I believe

적어도 나는 내가 믿는 대로 살 거에요

 

No matter what they take from me

사람들이 나한테서 무엇을 뺏어가든



They can't take away my dignity

그 사람들은 나의 존엄성만큼은 뺏어갈 수 없으니까요



Because the greatest love of all

왜냐하면 모두에게 가장 위대한 사랑이



Is happening to me

저에게 일어나고 있으니까요



I found the greatest love of all

저는 가장 위대한 사랑을 찾았어요



Inside of me

바로 내 자신에게서죠



The greatest love of all

모두에게 가장 위대한 사랑은



Is easy to achieve

이뤄내기 참 쉬웠어요



Learning to love yourself

나 스스로를 사랑하는 것



It is the greatest love of all

그것이 가장 위대한 사랑이었어요



I believe the children are our future

저는 아이들이 우리의 미래라고 믿어요



Teach them well and let them lead the way

잘 가쳐서 아이들이 길을 이끌도록 해야죠



Show them all the beauty they possess inside

아이들이 가진 모든 내면의 아름다움을 보여주세요



Give them a sense of pride to make it easier

그럴려면 아이들이 자존감을 갖도록 해야 해요



Let the children's laughter remind us how we used to be

아이들이의 웃음이 우리들의 어린 날을 떠올릴 수 있게 해야죠



I decided long ago

오래 전에 결심했어요



Never to walk in anyone's shadows

다른 사람의 그림자 밑에서는 걷지 않기로요



If I fail, if I succeed

내가 실패하든, 성공하든



At least I'll live as I believe

적어도 나는 내가 믿는 대로 살 거에요

 

No matter what they take from me

사람들이 나한테서 무엇을 뺏어가든



They can't take away my dignity

그 사람들은 나의 존엄성만큼은 뺏어갈 수 없으니까요



Because the greatest love of all

왜냐하면 모두에게 가장 위대한 사랑이



Is happening to me

저에게 일어나고 있으니까요



I found the greatest love of all

저는 가장 위대한 사랑을 찾았어요



Inside of me

바로 내 자신에게서죠



The greatest love of all

모두에게 가장 위대한 사랑은



Is easy to achieve

이뤄내기 참 쉬웠어요



Learning to love yourself

나 스스로를 사랑하는 것



It is the greatest love of all

그것이 가장 위대한 사랑이었어요



And if by chance, that special place

만약 혹시라도, 그 특별한 곳이



That you've been dreaming of

당신이 꿈꾸는 곳이



Leads you to a lonely place

당신을 외로운 곳으로 이끈다면



Find your strength in love

사랑 속에 있는 당신의 힘을 찾으세요

 

 

 

2021.04.18 - [같이 들을래?] - ENDLESS LOVE - Lionel Ritchie duet w Diana Ros(팝송추천 / 올드팝송추천 / 노래추천 / 명곡추천)

 

ENDLESS LOVE - Lionel Ritchie duet w Diana Ros(팝송추천 / 올드팝송추천 / 노래추천 / 명곡추천)

My love, 그대여, there's only you in my life, 내 인생에 오로지 당신뿐이죠 The only thing that's right; 단 하나의 진정한  것 My first love, 내 첫사랑이죠 You're every breath th..

museforyou.tistory.com

2021.04.18 - [같이 들을래?] - Feelings - Morris Albert(팝송추천 / 올드팝송추천)

 

Feelings - Morris Albert(팝송추천 / 올드팝송추천)

Feelings, nothing more than feelings 느낌, 오로지 느낌뿐 Trying to forget my feelings of love, teardrops roiling down on my face 사랑의 느낌을 잊으려 하니, 눈물이 얼굴 위로 ..

museforyou.tistory.com

2021.04.18 - [같이 들을래?] - Emilia - Big Big World (올드팝송추천 / 팝송추천 / 광고음악추천)

 

Emilia - Big Big World (올드팝송추천 / 팝송추천 / 광고음악추천)

I'm a big big girl in a big big world It's not a big big thing if you leave me But I do do feel that I do do will miss you much Miss you much 나는 이 커다란 세상 ..

museforyou.tistory.com

2021.04.18 - [같이 들을래?] - johnlennon - Love (Remastered 2010)(올드팝송추천 / 팝송추천 / 감성적인 팝송 추천)

 

johnlennon - Love (Remastered 2010)(올드팝송추천 / 팝송추천 / 감성적인 팝송 추천)

Love is real, real is love 사랑은 진실, 진실은 사랑 Love is feeling, feeling love 사랑은 느낌, 느끼는 사랑 Love is wanting to be loved 사랑은 사랑받기위해 원하는 것 Love is ..

museforyou.tistory.com

2021.04.18 - [같이 들을래?] - You Mean Everything To Me - Neil Sedaka (팝송추천 / 올드팝송추천)

 

You Mean Everything To Me - Neil Sedaka (팝송추천 / 올드팝송추천)

You are the answer to my lonely prayer 당신은 나의 외로운 기도의 응답이며 ​ You are an angel from avobe 당신은 저 높은 곳에서 온 천사 ​ I was so lonely till you came to..

museforyou.tistory.com

2021.04.17 - [같이 들을래?] - Richard Marx - Now & Forever (올드팝송 추천 / 사랑팝송 추천 / 팝송추천 / Official Video)

 

Richard Marx - Now & Forever (올드팝송 추천 / 사랑팝송 추천 / 팝송추천 / Official Video)

Whenever I'm weary 내가 지쳤을 때마다 From the battles that rage in my head 내 머릿속에서 격앙된 투쟁으로 인해서 You make sense of madness 당신은 내 광기를 이해해 줬어요 When my sanity hangs by a..

museforyou.tistory.com

 

반응형